Hoger in Google komen

Voor veel bedrijven is het een issue: hoe kom ik hoger in Google? Een vraag die niet door één eenvoudig antwoord beantwoord kan worden, maar waar ik je wel graag mee verder wil helpen. Het is namelijk helemaal niet zo complex, dan over het algemeen wordt verwacht. Vandaag deel 1: de zoekwoordentool van Google. (Leestijd: 2 minuten)

Waar begin ik mee?

De eerste actie die je onderneemt wanneer je hoger in Google wilt komen, is het vinden van de juiste zoekwoorden. Mijn advies is om hierbij gebruik te maken van de zoekwoordentool van Google.  Google weet namelijk precies hoeveel er elke maand op elk zoekwoord is gezocht en kan jou dus exact vertellen wat interessante zoekwoorden zijn.

Zoekwoordentool van Google

Deze tool van Google heeft daarnaast nog een andere handige functionaliteit en dat is dat het zelf met adviezen komt. Zo hoef je niet alle zoekwoorden zelf te bedenken, maar doet deze tool dit al voor jou. Valt het aantal zoekopdrachten per maand tegen, helpt Google je met het vinden van de juiste zoekwoorden. Daarnaast geldt één hele belangrijke regel bij het vinden van de juiste zoekwoorden.

Denk vanuit de klant

Veel ondernemers die ik spreek zeggen vaan “Mijn klanten zoeken waarschijnlijk op….. ” en gaan er dan vanuit dat hun gevoel op waarheid is gebaseerd. Echter merk ik dat dit vaak niet zo is. Mijn advies is dan ook: denk vanuit de klant.

Google Zoekwoordentool

Stel voor: je hebt een online schoenenwebshop. Jij denkt dat er veel wordt gezocht op bepaalde merkschoenen of op “schoenenwinkel Winterswijk”. Toch is dit niet waar. Er zijn gemiddeld meer zoekopdrachten op woorden zoals goedkope schoenen kopen, merkschoenen kopen of nike air zwart. Zonder de zoekwoordentool van Google was je hier waarschijnlijk niet achter gekomen.

Een andere manier om erachter te komen waar jouw klanten opzoeken is door willekeurige personen achter een computer te zetten en hen te vragen “Je wilt schoenen kopen. Wat doe je nu?”.  Je zult zien dat ze naar Google gaan en vervolgens kun jij aan de zoekopdrachten zien de actie is.

De zoekopdrachten die worden gedaan en dit is voor jou een manier om ook achter te komen waarop jouw doelgroep zoekt. Deze manier kost natuurlijk veel meer tijd en energie dan gebruik te maken van de zoekwoordentool.

Wil je meer weten over hoger in Google te komen? Houd dan dit blog in de gaten en kom langzaam meer te weten.

 

Geef een reactie