De grootste misvatting over Facebook

Dé tip voor ondernemers op Facebook: als je het online doet, doe het dan goed! ?

Vaak krijg ik de vraag van een ondernemer: moet ik met mijn bedrijf op Facebook? “Nee, dat moet niet.” antwoord ik dan. De ondernemer kijkt mij raar aan en vindt dit vreemd. “Iedereen zit er toch op.” zegt hij dan. Toch moet je er eerst goed over nadenken. Facebook is namelijk voor iedereen zichtbaar, dus ook voor jouw huidige en potentiële klant. ??

Houd je jouw pagina bijvoorbeeld niet actueel bij? Dan kun je beter van Facebook af, omdat je zo misschien een slecht beeld van jouw onderneming geeft. Daarnaast is directe verkoop via Facebook ook vaker een illussie dan werkelijkheid. ?

Echter kun je wel je voordeel uit Facebook halen. De tip hiervoor is om goed na te denken over jouw Facebook-doelgroep en Facebook-doelstelling en deze eens op te schrijven. Op basis van deze informatie kun je berichten sneller bedenken, plaatsen en kun je achteraf meten of het een succes is. Want als je iets online doet, doe het dan goed! Dit geldt overigens voor alles wat je online doet.

Wil je meer weten? Lees dan op bijvoorbeeld Marketingfacts meer over Facebook Marketing via of neem gerust eens contact met mij op.